Friday, April 10, 2009

mAkALah ciNta buAt sahAbAtku...

biSmiLLah.....

apa kabar, sahabatkU? sudah lama kiTa tak besuA. sejAk terjadi PerisTiwa hiTam itU, kitA seRing berjAuhan. WalaupuN adaKalanyA kitA berseliSih bahU namun kitA umpAma saLing tak mengeNali antARa satu saMa lAin. kita berada di dunia masing-masing. kau dengan duniamu dan aku dengan duniaku. Tugasan kuliAh yang salinG menimpa membuat kiTa semAkin berjauhan.

sahabatKu,
tahukah kau aku tak pernah berniAt untuk melukakaN hatimU. kerna kitA telah berjanji untuk salinG memBAntu andai antaRa kitA dalam kesusahan. janJi itu kusemat dalam hatikU dan ianYA istimewa buAt dirimU sahaja yang bErgelaR sahaBatKu. peluaNg ini tak kuberi pada mereKa yang Bergelar kawaN. begituLah istimewanya dirimU padaKu.
saHabatku,
mungKin kita tak Pernah menyuaraKan isi Hati masing-masiNg. ituLah punCa utAma KejadiAn ini. kiTa masing-masing memendaM perasAan hinggA akhirnYa iA menjadi baraH dalaM diri Kita. tahukah kau bahwa Aku sangat merindui saat kIta bergelak Tawa dan bersenda guraU? atau Mungkin Kau teLah melupakAnnya lanTaraN benci Pada-ku? kenanGan itulah yang selaLu menggAmiT jiwakU. aku Tak dapaT menerima HakikAT akaN kehilangAnmu.

sahabAtku,
cumA satU yang aku Pinta. maRiLah kita berdamAi. berterus-teranglaH denganku walau kau rasa Aku tak meneriMA pendapatMu. jikA itu terjadI maka akU lah yang bersalaH. sahabat, demi Ukhuwwah isLAmiah ini kan Kucuba membuang Segala egoKu. kAn ku cuba melenyapkAn perasaan terkiLan ini. Demi pertemuAn kita yang DulunyA demi meraih Kasih iLahi, akan KuluPAkan apa yang BerlakU dan menErimamU seadaNya.

sahabaTku,
dirI ini Sentiasa menanti KehadiranMu di muKa pinTUku. jenGuklah Aku kerna aku dah tak SanggUp mengejarmu. Kerna Aku penat berada DaLAm situasi ini Tanpa MEngetahui apa SalaHku. cuma Satu ingAtanku, andai kaU relA ini BerlanJutan, akU tak teragak-agak melupakaN persahabaTan kiTA. mAAf andai TindaKAn kejaM cuma Aku tidak suka Melihat kAu kecewa setiAp kalI melihatku. Aku lebiH reLa mengHilangkan Diri andai Itu mamPu memBeri ketenAngan pada DiriMu.
hati ini telah bersatu.
bersatu memikul beban dakwahmu.
hati ini telah berpadu
berpadu memikul beban dakwahmu
hati ini telah mengikat setia
untuk mendaulat untuk menjunjung
syariatmu di alam maya
maka Ya Allah eratkanlah
ikatan yang ada
kukuhkan kemesraan yang ada
tiada malam terangi alam-Mu
hidup suburkanlah dengan makrifatmu
tapi jika ingin mematikannya
matikanlah sebagai syuhada
dalam perjuangan menegakkan
agama yang mulia




yanG meRinduimu kerna Tuhan-Nya,


2 comments:

paradise said...

semoga robitoh antara kita dirahmati Allah hendaknya.....(^_^)

bisikan insan said...

teruskan perjungan dakwahmu..
uhkwah fillah abadan abada