Saturday, April 25, 2009

BukFaiR

bismillah....

alhamdulillah, akhirnya rezeki berpihak pada ana. pada 17.05.09- 26.04.09 satu pameran buKuu antarabangsa Telah diadakan di PWTC Kuala Lumpur. Pameran ini dIadakan pAda setiAp tahun dan ana pastI tidaK akaN seseKali membiarkan pestA bukU ini berlaLu tanpa kehadiran ana :)

hari ni, ana berpeluang ke sana. syok SanganT...waLaupun asgnmnt tak siAp lagi, tapi disebabkan anA da set mind nak g jalan gak, maka ana ikut ja kawan2 ana keluar. :) memula nak g mandi sungai pagi tu tapi da kelas darusyifa lak. terpaksalah ana membatalkan hasrat dan merancang keluar pada petangnya.

hari ni agak sibuk. paginya ana bertolak ke IGKPIS (institut pendidikan guru kampus pendidikan Islam) jam 8.15pg. kelas bermula jam 8.30pg dan ana tahu ana tak kan sempat sampai sebelum jam 8.30pg. akhirnya ana sampai jam 8.45 dengan ditemani sahabat ana, Syukuriah. kami merancang nak berjalan tapi terbatal sebab da kelas ni. huhu... nasib baik ustaz datang lewat kerana beberapa masalah. jadi kami sempat lagi beramah mesra dengan peserta darusyifa lain.

ustaz masuk jam 9.30 dan menamatkan kelas jam 11.30. abis kelas ana terus bergegas pulang ke rumah sebab mak ana da pesan dia nak g beli barang dapur dan ana kena hantar dia. ayah ana ke kem di Nur Lembah Pangsun kerana mengikuti program yg dianjurkan oleh tempat bekerjanya. ana sampai lebih kurang jam 12.15tgh hari. kemudian ana msj kawan ana untuk memesan kamus arab padanya. tapi ana rasa tak sedap hati minta dia belikan lalu ana tanya kalu ana boleh ikut dia ke pasta buku. alhamdulillah....dapat pergi.

lebih kurang jam 12.45 ana menemani mak ana ke pasraya untuk membeli barangan dapur. tak banyak barang yang kami beli. lagipun hanya 3 orang sahaja yang ada di rumah. adik-beradik lain tidak pulang ke rumah. kami pulang ke rumah jam 1.30 ptg. ana terus masak telur goreng sementara ibu ana menggoreng ikan. apakah daya ana , ana kena mengejar masa ke rumah kawan ana. ana makan ala kadar dan bergerak ke bangi. alhamdulillah ana sampai jam 2.30 ptg. alhamdulillah sebaik sahaja tiba kami terus bergerak dengan kereta suami kawan ana. kami singgah makan di gerai berhampiran IPIK dan IPT. kemudian kami ke pasta dalam jam 4ptg.

ana nk sambung cite tp dah ngantuk sgt...ana nk rehat dulu..

No comments: