Friday, February 26, 2010

Salam Maulidur Rasul


BismiLLah...

alhamduliLLah atas niKmat Iman dan Islam yang masih dapat ana kecaPi hingga Kini
dah lama sangat ana tak menCoret apa yaNg berlakU dalam hidup ini
mungKin keraNa ana merAsakan Ianya tidak Perlu dikongsi
Mungkin Juga kerAna merAsakan Hidup terlaLu sibuk main Facebook?
MungkIn juga keraNa ada Perkara Lain yang lebih Utama

cuma kali INi ana terpanggil Menulis di dalam ruangan ini
sekadar Untuk meluahkan Rasa rindu
sekadar Untuk meluahkan Rasa Cinta
sekadar Untuk meluahkan segala-galaNya

bahawa Diri inI sangaT merindui
diri Ini sangAt mencintai
diri Ini tak Sabar untuK menemui kEkasih Hati

Ya RasuluLLah
telah berkurun Lamanya kau meninggalkan kami
telah berdekad lamanya umat inI kehilangan Rasul tErakhir
telah berzaman lamanya kami belajar tentang sunnahmu

Ya RasuluLLah
tanpamu tiadalah Islam dalam diri ini
Tanpamu tiadalah ketenangan dalam jiwa ini
tanpamu tiadalah kami mengenal Pencipta yang Hakiki

Ya RasuluLLah
biarpun telah lama kami ditinggalkan
biarpun telah lama dikau disemadikan
Sunnahmu tetap dijunjung berzaman-zaman
Dirimu tetap menjadi sanjungan
Peribadimu sentiasa dalam ingatan

Ya Rasulullah
ku Mohon syafaat yang dikurniakan Allah melaluimu
Ku Mohon kau lihat lah diri ini
dalam berjuta-juta umat yang akan kau Selamatkan
dalam Berbilion-bilion mahluk yang sentiasa ingin mendampingimu
dalam lautan manusia yang tak terbayang di benak fikiranku

Ya RasuluLLah
tiada lain yang kuidam-idamkan
tiada lain yang ku damba-dambakan
melainkan untuk melihatmu
melainkan untuk bersama denganmu
melainkan untuk merasai kehadiranmu dalam diriku
sungguh Engkau adalah insan mulia
sungguh Engkau adalah insan luar biasa
sungguh aku adalah insan hina
sungguh aku adalah insan yang selalu alpa
namun sungguh aku sangat ingin bersamamu
Ya Allah, kabulkan doaku
bantulah aku menemui kekasihmu
aku cemburu pada para sahabat yang dapat bergandingan dengannya
aku cemburu kerana aku masih lagi terperangkap dalam fitnah dunia
Bantu aku Ya Allah
mengubah diri ini
menjadi muslima sejati
kerana impianku untuk bersama dengan kekasih-Mu
di syurga yang abadi

No comments: