Saturday, March 28, 2009

minggu keduaBelas pEngajiaN (pArt 4)

bismillah...


minggu lepas ada PBS/SBE (pengalaman Berasaskan sekolah/School base Experience)


ana wat di Melaka dan tempatnya sangat istimewa iaitu di SK TAngga Batu, sungaI udaNg Melaka. perkara yang Lagi best adalah sambil menyelam minum aIr. saMbil BerPBS sambil ngaJi kitab.


KeiStiMewaan PBS kali ini ana gabung ngan batch adik junior,PISMP sem 1. ana sorang senior kat situ dan yang berbeza tugasannya. Sepanjang minggu PBS ana dan sahabat lAin tinggaL di Pondok di Melaka. iNi merupakaN pertAma kali Ana belajaR tinggAL di pondOk. :)


aktiviti sepanjang Minggu iTu takLah padaT sangAt cumA ana PenaT baliK dari seKolah. waLaupun kAt sekolAh nampAk macaM meraYau tak tenTu hala tapi penAt sebenArnya. kita nak Lihat situasi sekolah, situasi murid-murid, keadAAn kelAs dan mAcam2 lagi. mAsa PBS ni kita Nak mengEnaL suasAna sekoLAh dengAn lebih RApat lagI. :)


aLhamduliLLAh sepanjang ana menetap di PONDOK ana dapAt menghAbiskaN satu kitaB yang bErtajuk "PEDOMAN BERFAEDAH BAGI PENYERU-PENYERU KE JALAN ALLAH". walaupun hanya 10 muka surat, setiap muka akan disyarahkan selama 1 jam. bayangkanlah dalam masa 5 hari, tok guru ana kena habiskan ngajar kami. ditambah dengan jadual pengajian beliau yan berkala setiap hari, ditambah lagi kami datang belajar. Tapi tok Guru kami seorang yang sangat fleksibel dan bersungguh-sungguh mengajar kami. ana rasa bertuah dapat berguru dengan seorang uLama seperti diA.



aNa berazam setiAp kali cuti lepas ni ana nak tahsin AQ dengan isterinya. ana nAk baiKi bacaaN AQ ana.



Moga ALLAh permudahkan segala urusan Kita. mOga kiTA sentiasA daLam perhatiAn-Nya dan rahmat-Nya. AMIN...

2 comments:

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD said...

SaLam..teruskan perjuangan..jadilah muslimah sejati berjuang demi islam tercinta..=)

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD said...

SaLam..em kita akan bersama-sama menjadi pendidik d masa akan dtng..mg kter same2x dapat menyampaikan ilmu dengan baik..em syahadah amik pendidikan kat upsi..em enti amik kat mane..?em ana amik pengajian am..enti..?
SaLam ukhwah..=)