Thursday, December 3, 2009

postiNg..


*pegawai sedang ambil kehadiran guru2 yg akan diposting ke Sabah
>

bismiLLah...

pada 1 Disember 2009 yang lalu, ana telah menghantar kakak2 n abg senior ana PISMK-OUM berlepas ke over sea. mereka dipostingkan ke Sabah. seramai 5 orang muslimat dan seorang muslimin dipostingkan ke Sabah. mereka berlepas pada jam 5.10 ptg kalu tak salah ana. tapi area2 waktu tu sebab check in kul 4.10 ptg dan mereka kena tunggu sejam dalam tempat menunggu tu.

memula macam malas nak g KLIA sebab ana tak tahu jalan ke sana. lagipun tak da lelaki yang nak meneman. bukan kata tak boleh hidup tanpa lelaki tapi rasa selamat sikit kalu da lelaki yang teman. kebetulan ayah n adik lelaki kije ari tu, jadi adik perempuan la yang meneman.


kami bertolak jam 1.50 ptg dan selamat sampai di KLIA jam 2.55 ptg. first time pandu sdr ke klia, salah masuk parking lak. nasib bek tak da org marah. jadi ana pun park keta n nek lif ke tempat yg dikatakan munsif: aras lima pintu 1.


* ana n kak Muslihah

AlhamduliLLah, jumpa akak2 n munsif. masa ana sampai tak lama lepas tu depa kena berkumpul untuk amik kehadiran. berdebar2 lak rasa macam ana lak nk kena flight g Sabah. itupun kalu mak ana benarkan sbb dia dah kata byk kali posting kat skola dpn umh ni ja. hu2... teringin gak nk jalan2 jauh tapi redha mak ayah kena diutamakan. kalu dah dapat kena jugak pergi kan? ;)


* tiket flight ke KK


* dalam proses susun beg untuk disimpan dalam kargo

lepas tu kamipergi ke kaunter L untuk daftar n simpan barang dalam kargo. pegawai tu bagi kami masa hingga 4.10ptg untuk wat apa2 yg patut sebab lepas tu akak2 n abg2 akan check in di ruang menunggu. tepat jam 4.10ptg masing2 mendaftar masuk ke dalam ruang menunggu dan selepas sejam mereka akan berlepas ke Sabah. ana mengiringi akak2 kesayanganku ke pintu masuk ruang menunggu dan mendoakan supaya mereka selamat sampai ke destinasi masing2 dan dipermudahkan segala urusan mereka.

* bergambar dgn k. mus n k.dini sebelum check-in

" Ya Allah, engkaulah yang mempertemukan kami. Di jalan ini kami bertemu dan bermadu kasih n di jalan ini juga kami berpisah mengharap redha n kasih-Mu. pertemukanlah kami semula di Syurga sebagai bukti tanda kasih-Mu pada hamba-hamba-Mu"


* akak2 dah masuk. Selamat Jalan!

No comments: