Sunday, September 13, 2009

unikNya waniTa


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

4. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

5. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

6. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan!.

7. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

8. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

9. Senjata wanita adalah airmata!!

10. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini! dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.


itulah serba sedikit tentang perangai atau karenah wanita. kadang2 ana sama2 perempuan pun tak faham perangai sahabat yang sejantina. ituLah kekurangan mahluk, hanya Allah yang maha mengetahui apa yang ada dalam lubuk hati kita.


dalam bulan Ramadan ini, marilah kita sama2 koreksi diri. cuba menghiasi diri kita dengan sifat2 mahmudah. moga kita antara orang bertuah yang berjaya menjadi seorang hamba yang bertaqwa impak tarbiah madrasah ramadan.

No comments: